آموزش تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس

تبدیل تاریخ میلادی به شمسی وردپرس

برای تبدیل تاریخ میلادی به شمسی وردپرس قصد دارم تا به معرفی افزونه‌های wp jalali و wp parsidate بپردازم که هر کدوم از این افزونه‌ها برای تغییر تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس کاربرد داره و بسته به امکاناتی که دارند و در اختیار شما قرار میدن میتونید تا از هرکدوم از این افزونه‌ها استفاده کنید.

افزونه وردپرس جلالی

این افزونه همونطور که در ابتدای اموزش عنوان کردم در صورتی که وردپرس فارسی را دانلود و نصب کرده باشید به صورت پیش‌فرض بعد از نصب وردپرس در صفحه افزونه‌ها در دسترس خواهد بود. اما اگر در صفحه افزونه‌ها وجود نداره یا به هر دلیلی اونو حذف کردید میتونید تا با کلیک روی دکمه زیر به صفحه افزونه مراجعه کرده و بعد از دانلود افزونه با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه کنید.

دانلود افزونه Wp Jalali

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر به منویی با عنوان وردپرس فارسی در پیشخوان سایت وردپرسی شما افزوده خواهد شد، روی اون کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه هدایت شوید و سپس بر اساس توضیحات ارائه شده اقدام به سفارشی سازی تنظیمات افزونه کنید.

 

تنظیمات دیداری: با فعال کردن تیک این گزینه فونت‌ها و استایل موجود در پیشخوان وردپرس اصلاح شده و با ظاهر بهتری نمایش داده خواهد شد.

تنظیمات تاریخ و ساعت: با استفاده از این قسمت میتونید تا تنظیمات مربوط به تاریخ و ساعت در بخش‌های مختلف سایت را سفارشی سازی کنید که عبارتند از:

  • تبدیل تاریخ تمامی بخش‌های موجود در وردپرس از میلادی به شمسی
  • امکان تبدیل تاریخ میلادی به شمسی وردپرس در آدرس نوشته‌ها
  • امکان تبدیل نام ماه‌ها از میلادی به شمسی در بایگانی وردپرس
  • تغییر ساعت پیش‌فرض به تهران و امکان نمایش ساعت صحیح سایت بر اساس سرور سایت
  • امکان نمایش نام ماه‌های شمسی به صورت کامل و با خلاصه
  • امکان نمایش نام ماه‌ها بر اساس کشور ایران یا افغانستان

تبدیل اعداد به فارسی: این بخش به شما این امکان را خواهد داد تا اعداد استفاده شده در بخش‌های مختلف سایت را که در زیر ذکر شده‌اند به صورت فارسی در سایت نمایش دهید.

  • نمایش اعداد فارسی در متن نوشته‌های وردپرس
  • نمایش اعداد فارسی در عنوان مطالب وردپرس
  • نمایش اعداد فارسی در خلاصه مطالب وردپرس
  • نمایش تاریخ نوشته‌ها به صورت اعداد فارسی در وردپرس
  • نمایش اعداد به صورت فارسی در متن نظرات وردپرس
  • نمایش اعداد فارسی فارسی در شمارنده تعداد دیدگاه‌های وردپرس
  • نمایش اعداد فارسی در فهرست وردپرس

قواعد نگارشی: این بخش از تنظیمات این امکان را به شما خواهد داد تا کاراکترهای اعشاری و حروفی که در فارسی و عربی به شکل‌های متفاوت نمایش داده می‌شوند را در زبان فارسی اصلاح کنید.

تنظیمات خاص: با فعال کردن تیک این گزینه هم میتونید تا امکان اعمال تنظیمات را طوری کنید که اگر سایت شما دارای نوشته‌هایی با تعداد بالا هستش بعد از به‌روزرسانی بر روی نوشته‌ها اعمال بشه تا اینطوری فشار زیادی روی هاست شما اعمال نشه.

افزونه wp parsidate

افزونه دومی که قصد معرفی اونو دارم با نام wp parsidate در مخزن وردپرس ثبت شده که امکانات بیشتر و قابلیت‌های متنوع‌تری در اختیار شما قرار میده که شما را از نصب چندین افزونه بی نیاز میکنه و میتونید تا با استفاده از همین یک افزونه از چندین قابلیت مختلف در سایتتون استفاده کنید. برای استفاده از این افزونه با کلیک روی دکمه زیر اونو دانلود کرده و سپس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه wp-parsidate

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام تنظیمات پارسی در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه که با مراجعه به این صفحه میتونید تا تنظیمات افزونه را سفارشی سازی کنید.

 

تغییر زبان مدیریت: با فعال کردن این گزینه فایل‌های ترجمه مربوط به قالب و افزونه‌های گوناگون که در سایت نصب کرده اید در پیشخوان وردپرس لود شده و میتونید به صورت فارسی اونها را مشاهده کنید اما اگر تمایلی به این کار ندارید کافیه تا اونو غیرفعال کنید تا در پیشخوان با عناوین اصلی نمایش داده شوند.

تغییر زبان سایت: با استفاده از این گزینه هم زبان سایت تغییر کرده و از حالت راست به چپ میتونید اونو به چپ به راست یا باالعکس تغییر بدین، در صورت غیرفعال بودن این گزینه زبان سایت چپ چین خواهد شد.

تاریخ خورشیدی: با فعال کردن این گزینه امکان نمایش تاریخ شمسی در وردپرس را فعال کنید تا تاریخ میلادی به شمسی تبدیل شود.

انتقال این برگه به زیرمنو: با فعال کردن این گزینه هم منوی تنظیمات پارسی که به عنوان یک منو اصلی در پیشخوان وردپرس نمایش داده میشه به زیر منو تنظیمات منتقل خواهد شد. بنابراین با این کار کمی از شلوغی و تعداد منوهای موجود در پیشخوان وردپرس بکاهید.

رقم‌های پارسی: با استفاده از این بخش میتونید تا اعداد استفاده شده در بخش‌های مختلف سایت را که در زیر ذکر شده‌اند به صورت فارسی در سایت نمایش دهید.

  • نمایش اعداد فارسی در متن نوشته‌های وردپرس
  • نمایش اعداد فارسی در عنوان مطالب وردپرس
  • نمایش اعداد فارسی در خلاصه مطالب وردپرس
  • نمایش تاریخ نوشته‌ها به صورت اعداد فارسی در وردپرس
  • نمایش اعداد به صورت فارسی در متن نظرات وردپرس
  • نمایش اعداد فارسی فارسی در شمارنده تعداد دیدگاه‌های وردپرس
  • نمایش اعداد فارسی در فهرست وردپرس

تصحیح حروف عربی: با استفاده از این قسمت میتونید تا اعداد و کاراکترهای عربی که از زبان فارسی متفاوت هستند را به فارسی تغییر بدین تا در بخش‌های تعیین شده اصلاح شوند.

تبدیل تاریخ در پیوندهای یکتا: با استفاده از این بخش میتونید تا تاریخی که در آرشیو مطالب استفاده شده و آدرس‌های موجود در آرشیو به تاریخ میلادی هستند را به شمسی تبدیل کنید.

استفاده از قلم “دروید سنس” برای مدیریت: با فعال کردن این گزینه میتونید تا از فونت دروید سنس در پیشخوان وردپرس استفاده کنید.

استفاده از قلم “دروید سنس” برای ویرایشگر: با استفاده از این گزینه هم میتونید تا از فونت دروید سنس در ویرایشگر وردپرس که مربوط به صفحه افزودن یا ویرایش نوشته، برگه و پست تایپ سفارشی هست را تغییر دهید.

تصحیح قیمت‌ها: با استفاده از این گزینه هم میتونید تا قیمت‌هایی که با استفاده از افزونه ووکامرس یا EDD وارد شده را اصلاح کنید. اگر از ووکامرس یا EDD استفاده نمی‌کنید این گزینه را غیرفعال کنید.

جایگزینی ریال با RIAL: یا استفاده از این گزینه هم میتونید تا واحد rial در افزونه EDD را به صورت فارسی به ریال تبدیل کنید.

 

تماس با ما