چند دلیل برای یادگیری HTML و CSS

اینترنت به یک بخش همه جانبه در زندگی ما بدل شده است. ما به وبسایت‌های خود تصویر و ویدیو اضافه کردیم و دنیای آن‌ها را تکامل بخشیدیم. همیشه در تلاش بوده‌ایم تا وبسایت‌ها را تعاملی‌تر و دلپذیرتر کنیم.

طراحان و توسعه‌دهندگان بسیاری در خفا کار می‌کنند تا وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های وب مفیدی را برای ما خلق کنند. این تیم‌ها مطمئن می‌شوند که اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌های جذابی به دست کاربران برسد. امروزه توسعه‌دهندگان باید هنگام ساخت یک وبسایت به فاکتورهای متعددی مثل موتورهای جستجو، نحوه نمایه‌سازی وبسایت‌ها، نحوه بارگذاری صفحات وب در موبایل‌ها و سایر دستگاه‌های دیجیتال دقت داشته باشند.

مهارت داشتن در زمینه HTML و CSS تقریباً در تمام حرفه‌ها به درد شما خواهد خورد. این زبان‌های قدرتمند کدنویسی، برای توسعه‌دهندگان وب بسیار مفید هستند. با دانستن این زبان‌ها به صورت پایه‌ای، می‌توانید تفاوت‌های بزرگی در رزومه‌ی کاری خود ایجاد کنید.

HTML و CSS چیست؟

اچ تی ام ال برگرفته از حروف اول عبارت HyperTextMarkupLanguage می باشد و به عنوان یک زبان نشانه گذاری متن ( زبان استاندارد صفحات وب ) می باشد. معمولا در یک صفحه ی موجود بر روی وب مجموعه ای از متن ها، عکس ها، بخش بندی های مختلف وجود دارد، به کمک تگ ها و کدهایی که HTML در اختیارتان قرار می دهد، می توانید یک ساختار مشخص از اطلاعات را در این قسمت ها به وجود آورید و در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار بدهید. توجه داشته باشید که هر تگ در زبان اچ تی ام ال معنا و مفهوم خاص خود را دارد. صفحاتی که توسط این زبان ساخته می شوند؛ متشکل از markup tag ها و دارای پسوند htm و یا html می باشند. این صفحات را می توان در برنامه های مختلف ادیتور مثل Notepad, Visual Stadio, dearm weaver و …. ویرایش کرد و تغییر داد. در زبان html بخش ها و کدهای مختلف ( سمت سرور و سمت کلاینت ) توسط ” تگ ” از هم جدا می شوند و همین تگ ها ابزاری برای چگونگی نمایش دادن اطلاعات در صفحات وب و توسط مرورگرها هستند. در واقع تگ ها اشکال مختلف نمایش عناصر مختلف یک صفحه ی وب را تعیین می نمایند.

Css کوتاه شده یا مخفف عبارت Cascading Style Sheets می باشد که قابلیت صفحه آرایی؛ استایل دهی و زیبا سازی صفحات وب را برای طراحان سایت فراهم می سازد. در واقع ساختار یک صفحه با استفاده از اچ تی ام ال تعیین می شود و سپس با به کار بردن کدهایی دیگر به این ساختار و چیدمان استایل داده می شود. تمامی رنگ ها، ابعاد و اندازه ها، حاشیه ها، مکان قرارگیری، فونت ها و سایر خصوصیات اجزای یک صفحه ی وب، با استفاده از css تعیین خواهند شد. این خصوصیات هر تغییری که داشته باشند توسط مرورگرها برای کاربران قابل نمایش خواهند بود؛ زیرا سی اس اس یک استاندارد مشخص تعریف شده برای برنامه های مرورگر اینترنت است و به همین دلیل می توان یک صفحه ی وب را در مرورگرهای مختلف به صورت یکسان دید. معمولا در شیوه های نوین طراحی سایت تمامی کدهای مرتبط با css در یک فایل جداگانه قرار می گیرد و دیگر از استایل دهی inline ( در داخل هر تگ HTML ) استفاده نمی شود؛ زیرا این کار از لحاظ سئو برای صفحات وب مناسب نیست. پس در یک تعریف کلی با استفاده از css می توان فرم و استایل دلخواه را برای یک صفحه ی وب ایجاد کرد به گونه ای که زیبا، جذاب، کاربردی و کاربرپسند باشد.

شما باید با یادگیری این دو زبان پایه‌ای، مهارت‌های خود را ارتقا دهید. به چند دلیل اصلی برای یادگیری این دو زبان دقت کنید:

متمایز شدن
سایت‌ سازهایی مانند WordPress و WIX با در اختیار گذاشتن قالب‌های رایگان، به افراد در ساخت وبسایت کمک می‌کنند. توسعه‌دهندگان بسیار زیادی از این قالب‌ها کمک می‌گیرند، بنابراین وبسایت‌های زیادی شبیه به یکدیگر می‌شوند. شما خاص بودن خودتان را با استفاده کردن از این قالب‌ها از دست خواهید داد. اگر راهکارهای توسعه وب را بلد باشید، می‌توانید وبسایت‌های منحصر به فرد خودتان را خلق کنید. با این روش، تمایز وبسایت شما نسبت به سایر موارد حس خواهد شد. توجه داشته باشید که وبسایت‌ها همیشه نمایانگر تجارت شما خواهند بود، بنابراین یک وبسایت عالی به کسب و کار شما نیز کمک شایانی خواهد کرد.

کاربرد در تمام صنایع
کسانی که نحوه‌ی ساخت وبسایت یا کار کردن با این زبان‌ها را بلد هستند، می‌توانند وبسایت‌های بهینه و کاربرپسندی را خلق کنند. اگر اصول پایه‌ای مربوط به آن‌ها را ندانید، باید دائماً برای رسیدن به نتایج بهتر تلاش کنید. این زبان‌ها علاوه بر توسعه وب، در زمینه‌هایی همچون بازاریابی، طراحی و تبلیغات نیز کاربرد دارند.

به عنوان مثال شما با دانستن نحوه‌ی ساخت یک صفحه‌ی وب، می‌توانید کمپین‌های بازاریابی موثرتری را طراحی کنید. اگر در زمینه SEO فعالیت دارید، دانستن ساختارهای وبسایت به شما در اصلاح استراتژی‌های‌تان کمک خواهد کرد. آیا شما مسئولِ به موفقیت رسیدن مشتریان هستید؟ می‌توانید برای فرستادن ایمیل‌های موثرتر، از دانش HTML خود در این زمینه سود ببرید. تعداد احتمالات و فرصت‌ها بیشمار است.

یادگیری آسان
HTML و CSS جزو زبان‌های پایه‌ای در توسعه وب هستند، بنابراین برای شروع باید ابتدا به سراغ آن‌ها بروید. قواعد کدنویسی در این زبان‌ها به خوبی تعریف شده و همین موضوع یاد گرفتن آن را آسان‌تر می‌کند. HTML با در دست داشتن ساختار ساده‌ای از تگ‌ها، مسیر یادگیری را برای افراد تازه‌وارد هموار می‌کند. مراحل یادگیری CSS نیز به لطف ساختار ساده‌ی آن نسبتاً آسان است.

یادگیری سریع‌تر سایر زبان‌های برنامه‌نویسی
با مهارت پیدا کردن در HTML و CSS می‌توانید تکنولوژی‌هایی مثل JavaScript، PHP، Python و SQL را با سرعت و سهولت بیشتری بیاموزید. اگر می‌خواهید توسعه‌ی وب را به شکلی جدی دنبال کنید، باید اصول پایه‌ای را به درستی یاد بگیرید. با مسلط شدن به زبان‌های مختلف، مهارت‌های شما ارتقا یافته و مجهزتر می‌شوید.

ایجاد اعتماد به نفس و ایجاد حرفه‌ای جدید
اگر به دنبال شروع یک شغل جدید در دنیای تکنولوژی هستید، باید بدانید که زبان‌های مختلف چه تاثیری روی مهارت‌های شما خواهند داشت. در حال حاضر این زبان‌ها به اینترنت و وبسایت‌های محبوب شما قدرت می‌بخشند. وبسایت‌هایی مثل نتفلیکس، گوگل یا فیسبوک از HTML و CSS استفاده می‌کنند. اگر هنوز آماده‌ی تغییر شغل نیستید، هیچ ایرادی ندارد چون می‌توانید آن را به چشم یک منبع درآمد اضافی ببینید. وقتی این دو زبان را یاد گرفتید، در خانه به عنوان یک فریلنسر مشغول به کار شوید. با این کار اعتماد به نفس شما بالا رفته و فرصتی برای ساخت نمونه‌کار خواهید داشت. تقاضا برای این مهارت‌ها به طور روزانه در حال افزایش بوده، بنابراین سرمایه‌گذاری کردن روی آن‌ها در درازمدت برای شما مفید است.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

تماس با ما