بهترین افزونه های ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که از اهمیت ویژه‌ای در بازاریابی محتوا برخوردار است.

متخصصان دیجیتال مارکتینگ، هر زمان می‌خواهند استراتژی محتوا را برای یک کسب و کار تدوین کنند، باید به این سوال پاسخ بدهند که می‌خواهند چه جایگاهی برای ایمیل مارکتینگ در نظر بگیرند.

در ادامه این مقاله از سایت کدنویس با بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ در این مقاله آشنا شوید.

افزونه های ایمیل مارکتینگ در وردپرس

در صورتی که برای کسب و کارتان سایتی دارید که دارای وبلاگ است، ارسال خبرنامه از طریق ایمیل ضروری می باشد. خبرنامه‌ هایی که در آن مشتریان و مخاطبان را از انتشار محتوای جدید مانند مقالات، ویدیو و یا محصولات جدید با استفاده از ایمیل بخبر دار می کنید. به همین منظور انواع مختلف افزونه وردپرس برای ایمیل مارکتینگ وجود دارد.

معرفی افزونه های ایمیل مارکتینگ در وردپرس

افزونه Newslettter

این افزونه مخصوص وردپرس طراحی و ساخته شده است. بنابراین تمامی اطلاعات لازم برای کار با وردپرس در آن گنجانده شده است. از ویژگی های افزونه Newslette می توان به افزودن فرم اشتراکی یا پاپ آپ به وب سایت، تقسیم بندی تبلیغات از طریق هدف گذاری چند لیست و ارسال خبرنامه به جهت توزیع محتوای وبلاگ اشاره کرد. در افزونه Newslette امکان دسته بندی کاربران براساس موقعیت جغرافیایی وجود دارد بنابراین به صورت هدفمندتری می توانید برای مشتریانتان ایمیل ارسال کنید.

افزونه Newslette رایگان است. با استفاده از کشیدن و رها کردن (Drag&Drop) می توانید به راحتی گروه خود را ایجاد کرده و کاربران نامحدود داشته باشید. شما با کمک گزارشات این افزونه می توانید عملکرد ایمیل های خود را بررسی کنید این امر از طریق ادغام خبرنامه ها با ابزارهایی نظیر Mailgun و Spark Post ممکن می باشد.

می توانید افزونه Newsletter را با ووکامرس را ترکیب کنید تا مشتری به محض خرید محصول، به لیستی که شما مشخص کرده اید منتقل شود تا بعدا ایمیل های تبلیغاتی در زمینه محصول جدید را فقط برای مشتریان هدفتان ارسال کنید. یا با افزونه Newsletter می توانید مثلا تعیین کنید در صورتی که مشتری یک محصول را خریداری کرد، کاتالوگ محصول به ایمیل او ارسال شود.

افزونه MailPoet

افزونه MailPoet یکی از افزونه های پرطرفدار ایمیل مارکتینگ و دارای دو نسخه رایگان و پولی است. می توانید لیست مخاطبانتان را از طریق CRM یا سایر ابزار اتوماسیون بازاریابی اضافه کنید. قابلیت کشیدن و رها کردن (Drag&Drop) به شما این امکان را می‌دهد تا گروه های کاربران را بسازید، آن ها را مدیریت کنید و به صورت گروهی برای آن ها ایمیل ارسال کنید. با استفاده از الگوهای آماده که این افزونه دارد به راحتی می توانید ایمیل های خود را طراحی کنید. پنجره ها و فرم های ساخته شده در این افزونه در تمامی نمایشگرها به خوبی نمایش داده می شوند.

لازم به ذکر است که نسخه رایگان MailPoet دارای امکانات محدودتری است و برای کسب و کارهایی مناسب است که کمتر از 2000 کاربر دارد مانند مشاغل کوچک و صاحبان فروشگاه ها ووکامرس به منظور اطلاع رسانی و ارسال های کد تخفیف.

یکی از این ویژگی های افزونه های ایمیل مارکتینگ دسترسی به لیست افرادی می باشند که ایمیل ارسالی شما را باز کرده اند. در نسخه پولی، آمار دقیقی از کاربران و کلیک هایی که بر روی هر لینک ها شده در اختیارتان قرار داده می شود و با این کار می توانید ترجیحات و علایق مشتریانتان را بشناسید و یا ببینید ایمیل های ارسالی شما توسط چند درصد از افراد باز شده است. اما در نسخه رایگان نمی دانید چه کسی ایمیل های شما را باز کرده و روی کدام پیوندها کلیک شده است. مدت اعتبار نسخه پولی یک سال است و محدودیتی در تعداد کاربران و دفعات ارسال ایمیل وجود ندارد.

افزونه Sumo

افزونه Sumo جزو یکی از پرطرفدارترین افزونه های ایمیل مارکتینگ می باشد. تعداد بیش از 100000 نصب فعال دلیل بر این امر می باشد. علاوه بر ایمیل های خوش آمدگویی یا پنجره های بازشو، این افزونه از طرق دیگر می توان به پیشرفت روز افزون شما و تجارتتان کمک نماید.

یکی از مزیت های این افزونه دارا بودن دکمه اشتراک گذاری است. در واقع شما در هر کجا از وب سایت خود که بخواهید، می توانید این دکمه را اضافه کنید. به کمک این دکمه مشترکان می توانند محتوای منتشر شده در وب سایت شما را در صفحات مجازی به اشتراک بگذارند. افزونه Sumo با WooCommerce ترکیب می شود بنابراین می توانید از این فرصت استفاده کرده و تخفیفات منحصر به فردی را از طریق ایمیل به کاربرانتان ارائه دهید.

علاوه بر تمام ویژگی ها که درباره این افزونه گفتیم افزونه Sumo پشتیبانی رایگان نیز به مشتریان خود ارائه می دهد در واقع بدون پرداخت هزینه ای از پشتیبانی افزوده بهره مند خواهید شد.

افزونه SendinBlue

افزونه SendinBlue یک ابزارهای بازاریابی دیجیتال مبتنی بر ابر را به شرکت های مختلفی در سراسر دنیا ارائه می دهد. از ویژگی های استفاده از SendinBlue می توان به ایجاد فرم ها، مدیریت مشترکین، ایجاد و ارسال کمپین های بازاریابی ایمیل اشاره نمود.

یکی از امکانات این افزونه امکان ارسال ایمیل هایی جهت ارسال تایید سفارشات می باشد. امکان گروه بندی مخاطبین بر اساس جنسیت، سابقه خرید، منطقه جغرافیایی در افزونه SendinBlue وجود دارد.

این افزونه برای مشاغل کوچک تا متوسط طراحی شده است و روزانه تا 300 ایمیل می توانید برای مخاطبانتان ارسال کنید. همچنین می توانید لیست کاربرانتان را به صورت دستی مدیریت کنید و ارسال ایمیل ها را زمانبندی کنید. افزونه SendinBlue الگوهای زیادی را به صورت پیش فرض برای ساخت ایمیل در اختیارتان قرار می دهد و می توانید در کمترین زمان، ایمیل های زیبایی را با درگ و دراپ‌ ایجاد کنید.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

تماس با ما